CFP konferencji ZIP-Scene w Budapeszcie
„Umarłe miasto” | Przedpremierowe pokazy VR w STUDIO
Dołącz do zespołu konferencji. Szukamy współpracownika/czki!
Wrocławska CeTA na pokładzie „In Side”
Nowe Narracje Wizualne | Konferencja | 1-3.07 Łódź + online
Polska premiera eseju „Sumy częściowe”
„Noccc” na Festiwalu Kinoteka
Badanie VR w Warszawie – zgłoś się!
Poznaj zespół Pracowni S3D
Kolaudacja projektu Control Negative
ZA KULISAMI: CONTROL NEGATIVE – postprodukcja
ZA KULISAMI: CONTROL NEGATIVE – produkcja
ZA KULISAMI: CONTROL NEGATIVE – preprodukcja
BIENNALE COLLEGE CINEMA VR: warsztaty online i na platformie wirtualnej
ZA KULISAMI: Rok 2021 w Pracowni S3D
Polskie śniadanie z animacją
Why Nonhuman Pictures? — dyskusja
Poznawanie tańczącego słonia. Współczesne badania performatywne
„Noccc” na IMMERSION VR/AR FESTIVAL!
Pracownia S3D w Nowym Jorku
Trwają zdjęcia do filmu In Side
„Noccc” na Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Tańca w Lublinie!
Pracownia S3D na StopTrik IFF
Estetyczne i pozaestetyczne czynniki kształtujące odbiór polskiej sztuki współczesnej
„Noccc” na Ji.hlava International Documentary Film Festival!
Szkoła Letnia, Malta, Lipiec 2022 – rekrutacja
Jesienna Szkoła XR na Malcie
„Noccc” na Festiwalu Przemiany w Warszawie!
Pracownia S3D na półmetku projektu
„Noccc” na festiwalu Kiblix 2021/22!
„Deep Dive” na Guanajuato International Film Festival!
„Noccc” na Resilienze Festival!
„Co właściwie przeżyłam?” – Ewa Drygalska o doświadczeniu VR „Noccc” na łamach Dwutygodnika
Od poematu erotycznego po badania neurobiologiczne – wykład Weroniki Lewandowskiej w ramach BIDFF
Rozmowa z reżyserkami doświadczenia VR „Noccc” – Weroniką Lewandowską i Sandrą Frydrysiak
Weronika Lewandowska i Sandra Frydrysiak w Culture.pl: w VR to my stajemy się kamerą [WYWIAD]
Z Sundance na Nowe Horyzonty: Polska premiera VR-u „Noccc”
Pracownia VR/AR (10/10) – ostatnie spotkanie preprodukcyjne
Pracownia VR/AR (9/10) – konsultacje projektów konkursowych
Pracownia Eseju Filmowego Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab Szkoły Filmowej w Łodzi ogłasza konkurs na uczestnictwo w programie artystyczno–badawczym w latach 2021-2022
Pracownia VR/AR (8/10) – spotkanie zespołów projektowych w Szkole Filmowej
Pracownia VR/AR (7/10) – wykład z dźwięku przestrzennego
Relacja z kick-offu ErasmusXR
Pracownia VR/AR (6/10) – indywidualne konsultacje dla zespołów projektowych
Weź udział w badaniu interaktywnych narracji!
Deep Dive na Stereo & Immersive Media!
Pracownia VR/AR (5/10) – wprowadzenie do pitchingu, czyli jak właściwie mówić o swoim projekcie
Pracownia VR/AR (4/10) – dookreślenie modelu odbiorcy i wprowadzenie do budowy kosztorysu
ErasmusXR – spotkanie inauguracyjne
Pracownia VR/AR (3/10) – narzędzia prototypowania doświadczeń VR: struktura przebiegu
Wyniki konkursu Pracowni Narracji Interaktywnych vnLab na rok 2021!
Seminarium z Eyalem Sivanem
Deep Dive i Nightsss na VIVEPORT!
Pracownia VR/AR (2/10) – wprowadzenie do techniki rzeczywistości wirtualnej oraz indywidualne konsultacje z zespołami projektowymi
Nowa scenografia, nowy świat
Pracownia VR/AR (01/10) – pierwsze spotkanie organizacyjne z tegorocznymi zespołami projektowymi
Wyniki konkursu Pracowni VR/AR na rok 2021
Open Frame Award 2021 – festiwal goEast przedstawia 7 projektów konkursowych
Do 18.04 przedłużamy nabór projektów do Pracowni Narracji Interaktywnych i UX
Przedłużenie terminu publikacji wyników Konkursu Pracowni VR/AR
Rozdział 1: Why social pictures?
Why pictures? – projekt artystyczno-badawczy
Jaskinia VR – adaptacja klasycznej Platońskiej metafory
CONTROL NEGATIVE – ćwiczenie z utraty
Ruszyły badania nad percepcją sztuki
Zakończył się nabór na seminarium Pracowni Eseju Filmowego
Nabór projektów do Pracowni Narracji Interaktywnych i UX w Laboratorium Narracji Wizualnych
Nightsss/Noccc z nagrodą za najlepsze zaprojektowanie dźwięku!
Deep Dive i Nightsss na festiwalu goEast!
Pracownia VR/AR Laboratorium Narracji Wizualnych vnLab Szkoły Filmowej w Łodzi ogłasza konkurs na uczestnictwo w programie artystyczno–badawczym w roku 2021
Nabór uczestników do Pracowni Eseju Filmowego w Laboratorium Narracji Wizualnych Szkoły Filmowej w Łodzi
Celem zadania jest wypracowanie standardów pracy z techniką zdjęć stereoskopowych w realizacjach stop-motion oraz dostosowanie ich do potrzeb narracji dramaturgicznej w utworach filmowych, oraz poszerzenie możliwości ekspresji wizualnej w dziełach S3D
Pracownia S3D
Celem zespołu badawczego jest odpowiedź na pytania nurtujące twórców filmów dla najmłodszych dzieci na temat formy, problematyki i oddziaływania filmu na dzieci w wieku 4-6 lat.
Badania widowni dziecęcej
Jak widz ogląda obraz? Jak bardzo zależy to od rodzaju eksponatu, a jak od samego widza? Co wpływa na to, jak oglądamy dzieła sztuki?
Społeczne uwarunkowania percepcji sztuki współczesnej.
Zastosowania nowych mediów w działaniach podmiotów sektora kreatywnego oraz w procesach decyzyjnych odbiorców kultury.
Pracownia Eseju Filmowego
Nightsss/Noccc w bazie XRMust!
ZA KULISAMI: UMARŁE MIASTO – produkcja
Premiera Nightsss/Noccc na Sundance Film Festival 2021!
Nightsss – wirtualny poemat erotyczny
Mieke Bal w Pracowni Eseju Filmowego
Dionizos 360 – eksperymentalny spektakl na podstawie trzech tragedii Eurypidesa
Premiera Deep Dive/W głąb nurtu na Courant3D!
Sektor – immersyjny protest ekologiczny
Z mojego punktu widzenia – opowieść o subiektywnym spojrzeniu
MEMESIS – eksperyment z pogranicza gry i filmu
ZA KULISAMI: SELF – produkcja
ZA KULISAMI: SELF – preprodukcja
SELF – podróż w głąb ludzkiej psychiki
ZA KULISAMI: UMARŁE MIASTO – preprodukcja
UMARŁE MIASTO – interaktywny VR i doświadczenie operowe
Somebody About You – doświadczenie ciała jako medium
BLAST OF INVISIBLE RELATIONS – wirtualna wersja kompozycji „Drumming” Steve’a Reicha
Deep Dive – wędrówka we dwie wokół traumy, z którą trzeba się zmierzyć
ZA KULISAMI: Nightsss/Noccc – próby motion capture
ZA KULISAMI: Nightsss/Noccc – produkcja/postprodukcja
ZA KULISAMI: Nightsss/Noccc – preprodukcja
ZA KULISAMI: Deep Dive – postprodukcja
ZA KULISAMI: Deep Dive – produkcja
ZA KULISAMI: Deep Dive – preprodukcja
Rada Artystyczna przy Laboratorium Narracji Wizualnych pełni rolę doradczą, nie tylko w procesie powstawania nowych utworów w samym Laboratorium, ale przede wszystkim w procesie wyboru nowych uczestników naszego programu artystyczno-badawczego.
Rada Artystyczna
Wyniki konkursów vnLab na rok 2020!
W dniach 16-18 grudnia 2019 roku pracownia Doświadczeń na Żywo w ramach projektu System do immersyjnej rejestracji wydarzeń „Live VR” w Laboratorium Narracji Wizualnych VnLab planuje rejestrację 3 wykonań muzycznych w technologii VR
Warsztaty Pracowni Doświadczeń na Żywo!
Do udziału zapraszamy twórców zainteresowanych tworzeniem ambitnych narracyjnych form S3D.
Konkurs na funkcję scenarzysty/scenarzystki S3D
Do udziału zapraszamy twórców zainteresowanych tworzeniem ambitnych narracyjnych form S3D. Celem konkursu na funkcję reżysera jest wyłonienie osoby odpowiedzialnej za nadzór oraz kreatywny wkład w proces badawczy zaplanowany przez pracownię S3D przy Laboratorium.
Konkurs S3D Reżyseria
Do udziału zapraszamy twórców zainteresowanych tworzeniem ambitnych narracyjnych form S3D.
Konkurs 3DS Stereografia
Katja Schupp. Powrót do przyszłości – interaktywne i wciągające formaty jako szansa storytellingu opartego na faktach
Piotr Francuz. O światach wirtualnych z perspektywy ewolucyjnej, neuropoznawczej, metodologicznej i aksjologicznej
Grzegorz Mazurek. Modele biznesowe w mediach w czasach cyfrowej transformacji
Patrick von Sychowski. Kino to doświadczenie
Marta Materska – Samek. Model biznesowy Cinematic VR: rewolucja czy ewolucja?
Moduł 3. Widownia i modele biznesowe
Kuba Mikurda. Esej w przestrzeni
Geogre Legrady. Od zaprogramowania do automatyzacji: obliczeniowe narracje wizualne
Sara Kolster. Klikać czy nie klikać?
Roderick Coover. Kino immersji, interakcji i baz danych
Ludger Pfanz. Narracje czasoprzestrzenne
Domna Banakou. Być kimś innym: przyszłość storytellingu
Gaëlle Mourre. Czy ludzie nadal mają monopol na kreatywność?
Sylvia Rothe. Oś czasu vs oś przestrzeni
Moduł 2. Esej wizualny i narracje interaktywne
Moduł 1. Przyszłość filmu?
Pola Borkiewicz. Nowy paradygmat narracji XR
W Pracowni Doświadczeń na Żywo realizujemy projekty badawcze: System do immersyjnej rejestracji wydarzeń „live VR” oraz Nowe formy sztuk performatywnych. Ich celem jest badanie nowych technologii jako środka przekazu – stworzenie immersyjnego przeżycia scenicznego.
Pracownia Doświadczeń na Żywo
W ramach Pracowni Percepcji i Badań Odbiorców zrealizowane zostaną badania uczestników i twórców kultury oraz innych podmiotów sektora kreatywnego.
Pracownia Percepcji i Badań Odbiorców
Pracownia Rzeczywistości Wirtualnej i Rozszerzonej prowadzić będzie interdyscyplinarne projekty artystyczno-badawcze, których rezultatem będą realizacje immersyjnych doświadczeń.
Pracownia VR/AR
Pracownia VR/AR vnLab ogłasza konkurs na uczestnictwo w programie artystyczno-badawczym pracowni.
Pracownia VR/AR – konkurs
Pracownia Narracji Interaktywnych – konkurs
Pracownia Narracji Interaktywnych